25 години КОНТРАКС - минало и бъдеще през погледа на изпълнителния директор Йордан Йорданов

от 20/09/2017

Йордан Йорданов, изпълнителен директор на КОНТРАКС гостува в студиото на „Дарик радио“ по повод 25 годишнината на компанията, следва откъс от интервюто.

Г-н Йорданов, в поредица от 9 предавания, вашите колеги представяха различни големи и социално значими проекти на компанията. Бихте ли ни разказали сега нещо за самия бизнес, за това как минаха тези 25 години, кои бяха най-големите предизвикателства за вас?

Като усещане тези 25 години за мен минаха неусетно. Разглеждайки сега албума „25 години Контракс“, който издадохме като кратка история в снимки и факти по случай годишнината ни, имам чувството, че всичко е било един дъх. Всичко ми е запечатано толкова дълбоко, че ми се струва като вчера.

Като работа, това не бе никак лесно и безоблачно. Преминахме през хиперинфлация, девалвация, много политически и социални промени, през люта, понякога и нелоялна конкуренция. С две думи: не беше лесно.

Кое според вас е най-важното, за да оцелее и се развие бизнесът? Къде е тайната на успешния бизнес?

О, най-важното е твърде просто, че всеки го знае, но като всички прости неща постигането му е твърде сложно: да създадеш и съхраниш екип, такъв екип, който да посрещне и преодолее всички трудности – това е най-важното!

А тайната на успеха сигурно е по-многолика и зависи от нещата, с които се занимавате, аз бих изброил постоянство, трудолюбие, оптимизъм, професионализъм и още ред добри епитети в тази посока, но на първо място съм сигурен, че е постоянството – без постоянство няма успех, или поне няма траен успех.

Какво бихте посъветвали младите предприемачи? Какво вие бихте предприели, ако сте начинаещ бизнесмен?

Бих ги насърчил да се занимават с предприемачество, това е най-вълнуващото и забавно занимание – никога няма да им омръзне, но затова трябва да обичат предизвикателствата и да са много постоянни, честата смяна на различни инициативи обикновено е обречена на неуспех.

Трябва да знаят, че за да правят успешен бизнес са необходими три компонента: наличие на пазар - т.е. търсене, начален капитал и хора, човешки капитал с който да реализираш намеренията си. Без едно от първите две може: пазарът при наличие на добър продукт/ услуга, може да бъде завладян впоследствие като инвестирате в реклама, маркетинг и т.н., без начален капитал също може в началото (ако имате пазар/ търсене и продукт, ще намерите финансиране), но без третия компонент – човешки капитал, т.е. хора, с които да развиете нещата не може, в този случай ще загубите и пазара и парите си.

Ако съм начинаещ бизнесмен бих започнал бизнеса си в България, защото у дома и стените помагат и защото в развиваща се икономика като нашата има повече възможности за младите хора в сравнение с развитите икономики.

Всяка сряда в "Дарик кафе" от 8:00 до 8:30 ч. в десет поредни предавания гостуваха експертите на КОНТРАКС по теми от обществено значение. Компанията празнува 25 години от своето създаване и е сред водещите доставчици на информационни и комуникационни системи.

Днес КОНТРАКС е група от фирми предоставящи богат спектър от продукти и услуги, с над 450 професионалисти, изпълнява комплексни проекти, адаптирани към конкретните нужди на своите клиенти, сред които са имената на повечето големи държавни и частни организации.

За актуални публикации от участията ни в "Дарик кафе" можете да ни следвате и в социалните мрежи - FacebookLinkedIn, както и да задавате въпроси към нашите експерти.