Как революцията на роботите хуманизира технологиите

от 10/02/2021

КОНТРАКС представя хуманоиден робот Pepper на Sofbankrobotics - Япония, който може да води разговор, разбирайки и говорейки български език с помощта на софтуер от Humanizing - Германия.

 

В края на миналата година КОНТРАКС демонстрира за първи път в България диалогов режим за хуманоидния робот Pepper на фирмата Sofbankrobotics.

 

По време на XIV Специализирано международно изложение за отбранителна техника и услуги ХЕМУС 2020, проведено в Международния панаир в Пловдив, на щанда на КОНТРАКС, най-голям интерес предизвика присъствието на хуманоидния робот Pepper, който влизаше в  контакт с посетителите и започваше остроумен разговор с тях на български език. Pepper изпълни и няколко команди изречени от президента на Република България Румен Радев, и то на български език!

 

Всичко това нямаше да бъде възможно без софтуерната разработка на компанията от Германия - Humanizing Technologies,  която дава възможност за лесно създаване на диалози под формата на персонализирано решение за различните индустрии като търговия, финанси, здравеопазване, туризъм, правителствени организации, образование и още много други, където може да намери приложение. Наличната система за управление на съдържанието (CMS) предоставя технически улеснен процес, чрез който формите, страниците и диалозите, а на практика и цялата комуникация с робота Pepper, може да бъде създадена лесно, интуитивно и от лица, които не са специалисти или технически грамотни.

 

Chatbot способностите на Pepper за разпознаване на реч са впечатляващи. От миналата година вече е наличен и български език, което позволява на клиентите да имат по-силно интерактивно изживяване. Чрез разширяване на уменията на Pepper той лесно ще може да инициира разговор с потенциален клиент, да предложи продукт или да направи промоция и представяне на специални оферти, използвайки български език и прости гласови команди.

 

Предлаганата от КОНТРАКС софтуерна платформа за мобилни роботи под формата на CMS (Content Management System) предоставя възможност да се създава, управлява и внедрява неограничено съдържание и интерактивност при комуникацията между робот и потребител на български или друг посочен език. Потребителят може да създава свои собствени екрани (WEB страница), презентации, промоции и да заложи предварително конкретни ситуации и/ или диалогов режим, в които роботът Pepper да каже точно това, което се очаква и желае.

 

Например: когато се активира проактивния му режим, роботът Pepper ще може да се приближава до клиентите, да им предлага най-новите продукти или да им прави комплименти, за да създаде позитивна нагласа у тях. Така Pepper може да води комуникация с клиентите, като бива активна страна в нея.

 

Съществуват редица възможни приложения в посочените по-горе индустрии. Примерни ситуации могат да бъдат:

 

  • Роботът може лесно да бъде програмиран да управлява чекирането на гости в хотел или да ви уведоми по телефона, когато има чакащ гост, чрез различните възможности за известия. Възможно е да сканира QR код/ ​​баркод, например: билети на клиенти или гости.
  • Освен всичко казано досега, роботът Pepper е перфектния артист. Наличието на готови развлекателни пакети като интерактивни игри, танци и анимации, би ангажирало публиката от всички възрасти.
  • Възможно е провеждане на събития в реално време с него, като сте в състояние да създавате или добавяте незабавно съдържание - изображения към Pepper по време на представяне на сцената. Можете да персонализирате речта му и да демонстрирате изображения в реално време или да подготвите всичко предварително и да го предложите на публиката, когато е необходимо.
  • Pepper може лесно да се управлява и да решава навигационни задачи и да се ориентира и позиционира в пространството чрез 3D сензори.
  • Всяко взаимодействие с Pepper може да се проследява и съхранява за последващ анализ. Клиентите могат да измерват колко дълго клиентите им се ангажират с него и кои приложения и презентации се използват най-много или какви думи са изречени от клиентите но не са обслужени (разбрани) от робота.

 

Роботът Pepper може да се използва за постигане на успех в няколко фази от процеса на продажба:

  • Привличане Pepper активно се опитва да ангажира клиент, който все още е на повече от три метра разстояние. Той усеща, когато някой е наблизо и активно се опитва да предизвика интереса му.
  • Ангажиране Pepper пита потребителя дали би искал да чуе за кампания или промоция, която вашият бизнес има, като информира клиента за нея.
  • Призоваване към действие Pepper управлява специални предложения като програми за лоялност, приканващи клиентите да оставят свой електронен адрес, телефонен номер и др. Pepper може също да прави маркетингово проучване сред потребителите ви.
  • Награда и благодарност Pepper награждава клиентите за взаимодействие и при активност,която е най-добрият начин за установяване на по-силна връзка, да подари селфи с него или танц.

 

ПРИМЕР ОТ ПРАКТИКАТА

 

С роботът Pepper може да срещнете в МЕТРО Кеш енд Кери България, магазин София 1 на щанда за алкохол, където е в ролята на сомелиер. Там той ще ви заговори непринудено и ще ви помогне да изберете напитка по ваш вкус, но преди това ще се убеди дали имате навършени 18 години. Общуването с него е забавно и полезно за посетителите на магазина и по-специално за любителите на хубавото уиски. Pepper добавя допълнително потребителско преживяване за едно по-различно пазаруване, където технологиите и добрите напитки вървят ръка за ръка.

 

КОНТРАКС е официален дистрибутор на няколко марки мобилни и хуманоидни роботи, които могат много лесно да бъдат програмирани чрез интерактивната платформа на Humanizing Technologies. Сред тях, освен Pepper, са още:

 

За повече информация можете да се свържете с Антуан Ангелов, Мениджър Иновативни продукти в КОНТРАКС.

Антуан Ангелов
Антуан Ангелов

мениджър иновативни продукти

antouan.anguelov@kontrax.bg