Столична община

Проект

Изграждане на Контактен център (CALL.SOFIA.BG)

Възложител

Столична община

Цел на проекта

Една от основните дейности на столичната общинска администрация е насочена към подобряване и усъвършенстване на системата за административно обслужване на гражданите и бизнеса, както и към въвеждане и развитие на повече нови, модерни дейности и услуги за всички потребители. В различните звена на Столична община ежедневно постъпват множество сигнали за нередности в градската среда и в другите сфери на обществения живот. За да бъдат улеснени гражданите и гостите на столицата, беше необходимо да се създаде единна входна точка - единен телефон и интернет страница, където тези сигналите да бъдат получавани, обработвани, разпределяни към съответните звена на общинска администрация и накрая да се отговори на подателя.

 

Контактният център е изграден на базата на web базирана информационна система, разработена от КОНТРАКС, Cisco Call Center, сървърен комплекс, работни места на оператори, мрежова инфраструктура и BI софтуер Tableau за генериране на сложни отчети. Местоположението на сигналите се определя с помощта на интеграция с Google Maps. Софтуерното решение е изградено с Microsoft технологии и е интегрирано с деловодната система на общината, посредством web услуги.

 

След пускането в експлоатация на Контактния център, гражданите и гостите на столицата имат бърз и удобен достъп до услуга за регистрация на сигнали и искания за информация. Всеки сигнал се регистрира и в определен срок подателят трябва да получи отговор. Анализът на получените сигнали по техния тип и местоположение позволява на общинската администрация да предприеме необходимите превантивни и коригиращи дейности с цел ефикасно решаване на проблемите в градската среда.
Със стартирането на работата на Контактния център се осигури възможност за събирането на всички сигнали в единна база данни, което доведе до улеснения в дейностите по контрола и проследимостта им. В същото време няма промяна в начина на работа на служителите от отговорните структурни звена, тъй като се използва деловодната система на общината за вътрешен обмен на документи.

Решение

Гражданите и гостите на столицата могат лесно да подадат сигнал към общинска администрация. Ефективността на работата на звената към нея се увеличава значително, тъй като голяма част от документооборота, контрола на сроковете и отчета на дейността се извършва по електронен път. Ефектът от въвеждане на Контактния център в експлоатация не може лесно да се измери във финансов аспект, тъй като системата е в редовна експлоатация от средата на месец октомври 2014 г. В същото време резултатите от социалния и организационен аспект на дейността му са очевидни.

 

Мнение на потребител: Елеонора


"Всичко в сайта е перфектно и достойно за не 21, а 22 век!
Гордея се и събуждате надежда в един млад българин с развитието на подобен сайт:1. инициативата за едно място за подаване на жалби: Вместо както досега да се лутам да търся коя е вярната инситуция, която тамън установя.. и те не си вдигат телефона за контакти 2. нивото на разработка и автоматизация, носеща ефективност е достойно за адмирации: интерактивни карти, свързване с подобен сигнал и т.н.: всичко, което с един наш 'клик' ви позволява да бъдете по-ефективни и да обработвате повече сигнали 3. Уведомленията по мейл и публикуването на всички обратни връзки 4. Не на последно място: по стечение на обстоятелствата (проблем в моята мобилна връзка) разговарях с трима Ваши служители и тяхната любезност и помощ 'сложи в малкия си джоб' редица кол-центрове на големи ЧАСТНИ компании. П.С. Поздравления за фирмата работила не само по сайта (изключително стилен и интуитивен), но и интеграциите и базите данни, които съм убедена, че стоят зад него."

Министерство на труда и социалната политика (МТСП), 2004-2005
Министерство на труда и социалната политика (МТСП), 2004-2005

Доставка, изграждане на мрежи и инсталация на оборудване за специализирана структура на Министерство на труда и социалната политика, агенцията за социално подпомагане и отделите за закрила на детето в цялата страна.

Министерство на Здравеопазването (МЗ) 2002
Министерство на Здравеопазването (МЗ) 2002

Доставка на работни места за общопрактикуващите лекари - над 3 хиляди работни места са снабдени с персонален компютър NEC, принтер Kyocera и безжично оборудване за връзка с касата.

Главна инспекция по труда
Главна инспекция по труда

Изграждане на комуникационната инфраструктура.

Главболгарстрой холдинг АД, 2016 - 2019
Главболгарстрой холдинг АД, 2016 - 2019

Изграждане на интелигентна транспортна система на магистрала Струма ЛОТ 3.3

Столична община, 2014
Столична община, 2014

Изграждане на контактен център за Столична община (call.sofia.bg)

Национално сдружение на общините
Национално сдружение на общините

Доставка на офис-техника и хардуер по ОП 2

Агенция за социално подпомагане
Агенция за социално подпомагане

Комплексно сервизно извънгаранционно обслужване и ремонт на компютърна, копирна и периферна техника/ сървъри, настолни компютри, монитори, периферна техника и UPS.

Агенция по заетостта
Агенция по заетостта

Следгаранционна поддръжка на обществени терминали (КИОСК).

МОН - НЕИСПУО, 2020 - 2021
МОН - НЕИСПУО, 2020 - 2021

Разработване, внедряване и поддържане на Национална електронна информационна система за предучилищно и училищно образование - НЕИСПУО

Национална експертна лекарска комисия
Национална експертна лекарска комисия

Осигуряване на компютърна и комуникационна техника.

Внедряване на система за архивиране и възстановяване на данни в ДП РВД
Внедряване на система за архивиране и възстановяване на данни в ДП РВД

Доставка и внедряване на система за архивиране и възстановяване на данни

Агенция по геодезия, картография и кадастър
Агенция по геодезия, картография и кадастър

Техническа помощ и поддръжка на хардуера.

Община Разград
Община Разград

Доставка на съоръжения, оборудване и обзавеждане по проект „Абритус – мистика и реалност”.

Министерство на труда и социалната политика
Министерство на труда и социалната политика

Доставка на компютърно оборудване, компютърни компоненти и офис техника (вкл. компютърни компоненти за обновяване на сървъри и компютри).

Министерство на образованието на Република Албания, 2008
Министерство на образованието на Република Албания, 2008

Първият мащабен проект реализиран в чужбина, придобиване на опит за работа в чужбина и партниране с местни компании - доставка и инсталация на 2000 преносими компютъра

Обл. администрация Смолян
Обл. администрация Смолян

Създаване на инфопойнт система за външна употреба на територията на област Смолян.

ТП на НОИ – Стара Загора
ТП на НОИ – Стара Загора

Абонаментна поддръжка и осигуряване на резервни части за системата за управление на клиентския поток в ТП на НОИ – Стара Загора

Община Тетевен
Община Тетевен

Подобряване на цялостната ИТ инфраструктура

Министерство на здравеопазването на Република Македония, 2010
Министерство на здравеопазването на Република Македония, 2010

Доставка на информационно оборудване за изграждане на интегрирана здравна информационна система (IHIS)

Агенция по вписванията
Агенция по вписванията

Доставка на комплект информационно оборудване за изграждане на аварийно-възстановителен изчислителен център (АИЦ).

Министерство на образованието на Република България, 2015 - 2021
Министерство на образованието на Република България, 2015 - 2021

Комплексни доставки на техника във всички български училища - преносими компютри, мултимедийни прожектори, интерактивни дъски и дисплеи.

Държавна агенция Електронно управление, 2018 - 2020
Държавна агенция Електронно управление, 2018 - 2020

Изграждане на централно хранилище за данни за нуждите на ДА Електронно управление. Центрове за backup с отдалечена репликация на данни, част от системата ДХЧО.

Община Ямбол
Община Ямбол

Интерактивна мултимедийна система

Столична община
Столична община

Доставка на лицензи за едногодишна софтуерна и техническа поддръжка на лицензи Novell

Община Бургас
Община Бургас

Изграждане на цялостна информационна система за работа на общински съвет Бургас.

Прокуратура на РБ - изграждане на хиперконвергентна инфраструктура
Прокуратура на РБ - изграждане на хиперконвергентна инфраструктура

КОНТРАКС реализира проект за изграждане на хиперконвергентна инфраструктура за нуждите на информационните звена в Прокуратурата на РБ

Народно събрание на Република България 2008-2010
Народно събрание на Република България 2008-2010

Система за гласуване в народно събрание – комплексен проект, включващ доставка на сървърно и комуникационно оборудване, пултове за гласуване и разработка на специализиран софтуер обслужващ дейността на народните представители.

ТЪРГ БГ
ТЪРГ БГ

Доставка на хардуер за системата на Министерство на финансите по ОП 2.

kontrax-no-img
Информационна система за Общински съвет (ИСОС), 2007

Създаден е ИСОС - Информационна система за управление на заседанията на общинските съвети в страната.

Агенция по геодезия, картография и кадастър, 2007-2021
Агенция по геодезия, картография и кадастър, 2007-2021

Поддръжка на компютърната инфраструктура за Агенция по геодезия, картография и кадастър

Министерство на околната среда и водите
Министерство на околната среда и водите

Доставка на комуникационно оборудване.

Министерство на правосъдието
Министерство на правосъдието

Изграждане на зали за видеоконференции.

Министерство на извънредните ситуации 2007-2008
Министерство на извънредните ситуации 2007-2008

Национална система за спешни повиквания 112, включва шест центъра за приемане и обслужване на спешни повиквания към телефон 112 разположени съответно в София, Русе, Варна, Бургас, Кърджали и Монтана.

Национално сдружение на общините в Република България, 2013
Национално сдружение на общините в Република България, 2013

Техническо подсигуряване на общините в България по проект Е-Подем

Община Смолян
Община Смолян

Доставка на електронни пътеводители по проект "Момчилова крепост - митовете оживяват".

Комисията за финансов надзор (КФН)
Комисията за финансов надзор (КФН)

КОНТРАКС предоставя на Комисията за финансов надзор (КФН) изнесена услуга за управление на печата

Български пощи
Български пощи

Предоставяне на право на ползване на софтуерни продукти Microsoft Enterprise Subscription Agreement.

Агенция по заетостта (АЗ)
Агенция по заетостта (АЗ)

Сервизна поддръжка на целия хардуер, включително диагностика, ремонти и замяна на резервни части на съществуващия хардуер.

Народно събрание на Република България - извънгаранционна поддръжка на система за електронно гласуване
Народно събрание на Република България - извънгаранционна поддръжка на система за електронно гласуване

Народното събрание внедрява своя електронна система за гласуване с биометрични данни, която е изградена по проект на КОНТРАКС и продължава да се поддържа от екипа й и извънгаранционно.

Министерство на образованието (МОН) 2015-2021
Министерство на образованието (МОН) 2015-2021

Оборудване на основен и резервен дейта център за нуждите на администрацията на МОН и образователната система в България.

Агенция "Митници"
Агенция "Митници"

Техническо обезпечаване.

Министерство на транспорта и пътищата на Монголия 2013-2015
Министерство на транспорта и пътищата на Монголия 2013-2015

Внедряване на система за регистрация и наблюдение на превозни средства в Монголия. Доставка, инсталиране, тестване и конфигуриране на унифицирана система за регистрация и наблюдение на превозни средства.

Агенция Пътна Инфраструктура 2015
Агенция Пътна Инфраструктура 2015

Създаване и въвеждане на система за автоматизирано събиране на данни за трафика по автомагистрали и пътища в България. Разработена и въведена система за автоматизирано събиране на данни за трафика по автомагистрали и пътища от i-ви и ii-ри клас в р. България

Патентно ведомство на Република България
Патентно ведомство на Република България

Доставка на компютърна и периферна техника

Министерство на вътрешните работи (МВР) 2002-2004
Министерство на вътрешните работи (МВР) 2002-2004

Изграждане на структурни кабелни системи в 365 районни поделения на МВР (повече от 8700 точки).

Цeнтър за управление на трафика
Цeнтър за управление на трафика

Доставка и монтаж на техническо оборудване.